Thursday, June 3, 2010

Obsesi dakwah


Obsesi Dakwah


Aku masih lagi mencari-cari haluan aku yang sebenar. Mungkin aku masih lagi belum mampu untuk mencari jawapan sebenar apakah bentuk pekerjaan yang aku cari. Kesannya, aku masih lagi diawang-awangan sedangkan rakan-rakan aku sudah selesa bekerjaya hebat yang mereka minati.
Tapi apa yang terjadi terhadap aku pasti ada hikmah yang tersembunyi. Mungkin satu ketika dahulu aku menetapkan untuk menjadi da’ie yang berkhidmat untuk masyarakat. Di saat itu aku telah berjumpa dengan haluan aku sendiri yang mampu memberi kesan terbaik kepada masyarakat yang tidak mengira semua peringkat umur. Bagi aku kehidupan perlu diisi dengan perkara bermanfaat dan tidak ada erti rehat sebelum mati.
Lantaran sikap aku yang terlalu obses bekerja menyebabkan keluarga aku merasai kehilangan aku disisi mereka. Tapi sebenarnya aku ingin sangat mengembara ketika usia masih muda. Aku ingin sekali bebas berjalan. Bebas berjalan mencari pelajaran dan pengalaman. Bagi aku itulah perkara yang paling berharga ketika aku masih berkemampuan berjalan.
Disini aku ingin mencatatkan jalan-jalan yang pernah aku lalui ketika aku berjalan dahulu. Ada yang begitu gembira dan adakalanya aku tersungkur jatuh berguling-guling. =)... alhamdulillah, thank you Allah.

No comments:

Post a Comment