Wednesday, August 18, 2010

Aku cuba berlari, tapi kaki tersadung...Kem Rimba Tamu



Ketika berada di kem Rimba Tamu aku mampu berhadapan dengan masalah peribadiku dengan baik daripada sebelumnya. Alhamdulillah, masih Allah memberikan kekuatan untuk aku bertahan walaupun sudah hampir 7 bulan tidak berhubung secara langsung dengan seseorang cukup aku kenal.
Benar, Rimba tamu telah menggamit memori lama bersama dengan seseorang insan yang pernah aku berikan harapan. Aku sentiasa harapkan yang terbaik daripada Allah, kerana Dia lebih mengetahui setiap sesuatu. Kita memikirkan sesuatu perkara itu mungkin terbaik pada kita, namun tidak bagi Allah ; dan mungkin yang kita fikirkan tidak baik itu, adalah baik bagi Allah.
Namun begitu, tumpuan aku lebih tertumpu kepada program Kem Ibadah bersama-sama dengan adik-adik SMK Sri Gombak. Seramai 120 orang pelajar yang terlibat di dalam program ini. Saya sentiasa mendoakan adik-adik yang bersama-sama di dalam program ini di rahmati Allah di atas usaha mereka.
Moga-moga mereka menjadi insan yang berguna dan mampu membentuk diri menjadi insan yang cemerlang.

No comments:

Post a Comment